Cançó la sardana de l'avellana i El gall i la gallina
Amb el grup de les tortugues hem treballat la dansa de la sardana de l'avellana i la cançó joc del gall i la gallina. Tot seguit podreu veure com de bé s'ho passen els nens i nenes de les tortugues.
Counting stars (orquestració)
P5
Tot seguit us mostrem una dita que els nens i nenes del Grup de les girafes han musicat, tot triant els instruments i com interpretar-ho
També estem treballant l'audició de la marxa del lleó del Carnaval dels animals. Obra de Camille Saint-Saëns. Per descobrir les diferents parts de la cançó interpretem la música com si fossim lleons. Ens despertem, anem a buscar el menjar i rugim.
El grup de les Girafes hem cantat per primera vegada la cançó de "La girafa Afa africana". Cançó creada per a aquest grup.
Els nens i nenes de la classe de les Girafes us volen desitjar un bon Nadal tot cantant i acompanyament amb instruments la cançó del Tortell
Carnestoltes
Aquí teniu alguns vídeos de les danses de "Carnestoltes". També teniu la dansa de "Els quatre llauradors"
Sant Jordi
Hem representat/dramatitzat la cançó de Sant Jordi de Damaris Gelabert. Hem utilitzat disfresses i hem pogut gaudir de microteatre musical. Hi ha hagut dracs, Dragones, Sant Jordis, Santa Jordines, prínceps i princeses. Els maiolets i maioletes de les Girafes d'aqui a la fama!!!!!!!
El baile de la mosca muerta. Alaska y Dinarama
P4
Amb La classe dels Pingüis hem jugat al joc-cançó de "Conillets amar, amagar".
Un altre joc-cançó que en agrada fer és el de la cançó "Digodim, Digodam". És una cançó que fa referència a la vida del camp. Es tracta de cantar la cançó marcant la pulsació a l'esquena del nen@ i marcar-li un dels estris campestres a l'esquena i que l'endevini. Són quatre els estris que fem servir:
Martellet: Amb el puny tancat donar copets
Punxó: Amb el dit anar punxant suau
Ganivet: Fer el moviment de serrar a l'esquena
Rasclet: Gratar amb els quatre dits a l'esquena
Si tu vas al cel
A infantil hem treballat l'audició de la banda sonora Indiana Jones. HA estat un treball musical i plàstic alhora. Per una banda hem estat treballant l'expressió de traços diferents, segons el que ens inspira un tipus de música o un altre (elèctronica, molt ràpida, més relaxada instrumental). Paral·lelament hem treballat l'estructura de la cançó a través del moviment. Un cop integrades les diferents parts segons aquest moviment/coreografia hem parlat de que ens transmetia cada part (vitalitat, fort o més calmada i notes llargues...). Finalment hem assignat cada part a un grup de nens i nenes que habien de pintar lliurement quan sonava el seu fragment assignat. Tot seguit podreu veure a les nostres artistes d'Infantil creant els seus murals de la música d'Indiana JOnes.
P4
P5
1r
Amb el grup dels dofins hem estat aprenent la dansa del "ball del rotlletó". Al final del vídeo tenim una gran sorpresa; el nostre amic Galiel tornar ha estar amb nosaltres!!!!!
Un Peix. Jordi Tonietti
Amb el grup dels dofins hem après la cançó d'un peix de Jordi Tonietti. Cada nen i nena ha fet el seu peix de color i per grups l'han fet nadar a cada estrofa de la cançó.
3, 6, 9 estira-li la cua
Amb el grup de primer i algun altre d'infantil hem jugat al joc d'estirar cues aprofitant la cançó de 3, 6, 9. Aquesta cançó també ens ha servit per treballar les tres alçades de l'acord.
Audició. Rellotge soncopat de Leroy Anderson
Durant el segon trimestre hem estat treballant l'estructura i els instruments que pareixen a l'audició de "El Rollotge sincopat" Leroy Anderson. Aquest vídeo és una primera presa de contacte amb la cançó.
2n
Amb el grup dels tigres practiquem la dansa de la solipanta i fem una primera audició, amb els ulls tancats, per pensar que ens suggereix la música de "CAN CAN" de Jacques Offenbach.
Can Can. Offenbach
La classe dels tigres i les tigresses han treballat l'audició del Can can i la seva estructura a través del moviment. Primer han relacionat que cada moviment diferent es correspon a un fragment amb melodia i ritme diferent de la cançó. És com acaben veient l'estructura de la cançó.
La classe dels tigres i les tigresses han treballat l'audició del Can can i la seva estructura a través del moviment. Primer han relacionat que cada moviment diferent es correspon a un fragment amb melodia i ritme diferent de la cançó. És com acaben veient l'estructura de la cançó.
Finalment per grups s'inventen un moviement per a cada part de la estructura de la cançó.
3r
Ens divertim ballant la cançó de "Tio fresco" i la cançó de "El ball de Sant Ferriol"
Primo Vere-Ecce Gratum (Carmina Burana). Carl Orff
Els nens i nenes de tercer han treballat l'audició de la cançó Primo Vere-Ecce Gratum de la cantata "Carmina Burana" de Carl Orff. A través del moviment dels mocadors han descobert l'estructura de la cançó. També s'ha treballat secundàriament la disposició de l'orquestra, del cor i les veus humanes.
4rt
Els nens i nenes de tercer han treballat l'audició de la cançó Primo Vere-Ecce Gratum de la cantata "Carmina Burana" de Carl Orff. A través del moviment dels mocadors han descobert l'estructura de la cançó. També s'ha treballat secundàriament la disposició de l'orquestra, del cor i les veus humanes.
Carnestoltes
Us mostrem un acompanyament rítmic que hem fet per la cançó "els tres tambors"
Audició. 3r mov. Allegro de la tardor d'Antonio Vivaldi
Amb el grup de quart hem estat treballant 3r moviment allegro de la tardor d'Antonio Vivaldi. Hem treballat l'estructura, els instruments, conjunt instrumental i solista i el temps ternari. Finalment el treball d'estructura s'ha traduit en una representació teatral. Aquí teniu els diferents grups dramatitzant la música.
Amb el grup de quart hem estat treballant 3r moviment allegro de la tardor d'Antonio Vivaldi. Hem treballat l'estructura, els instruments, conjunt instrumental i solista i el temps ternari. Finalment el treball d'estructura s'ha traduit en una representació teatral. Aquí teniu els diferents grups dramatitzant la música.
Cantada de 4rt
Els nens i nenes de quart han participat d'una cantada amb altres escoles del barri. Han tigut un públic conformat per les seves famílies i han comptat amb el suport de nens i nenes de tercer de les diferents escoles, els quals els han ajudat a cantar la cançó final. Les cançons que han presentat han estat "Arrels" del grup Esquirols i "Obriu les portes" del grup Txarango.
Obriu les portes. Txarango
5è
Primer assaig instrumental de la cançó francesa "Polca d'Ours" per flauta, xilòfon i pandero. Amb una mica més d'estudi i pràctica ens sortirà perfecte!!!!!!!!
Aquí us deixem aquesta bonica cançó. Arrels
Dansa Polca d'Ours
Després de que els nens i nenes de cinquè ens mostressin els primers assajos amb flauta, pandero, xilòfon i mtel·lòfon de la cançó Polca d'Ours, ens ensenyen com es balla aquesta dansa francesa.
Con tol deskara. Tremenda Jauría
Amb els alumnes de 5è hem treballat el ritme d'un acompanyament a través de la percussió corporal. Hem esbrinat quines figures rítmiques eren les emprades per a cada patró rítmic. La cançó escollida és una cançó de reggaeton, estil musical molt estès a l'actualitat. La cançó és diu "Con Tol deskaro" i és del grup musical madrileny Tremenda Jauría. Aquest grup crea cançons de cumbia, electro-reggaeton però sempre amb lletres feministes que no deningren a la dona.
Esperem que us agradi molt la cançó i la coreografia realitzada pels alumens de 5è
6è
Els nans nous. Festa de la Patum
Els nens i nenes de 6è han après a ballar "els nans nous" de la festa major de Berga, La Patum. Aquesta festa major és considerada patrimoni cultural de la humanitat.
Festa de la Música Dissabte 26-11-16
Us deixem un tutorial dels ritmes de percussió corporal que ballarem el dia de la FESTA DE LA MÚSICA. Els nens i nenes s'han ofert voluntàriament a fer-vos de mestres per a que aprengueu a ballar la cançó de "Sofia" i "Cheap thrills".
Sofia
Us deixem un tutorial dels ritmes de percussió corporal que ballarem el dia de la FESTA DE LA MÚSICA. Els nens i nenes s'han ofert voluntàriament a fer-vos de mestres per a que aprengueu a ballar la cançó de "Sofia" i "Cheap thrills".
Sofia
Patró rítmic 1
Patró rítmic 2
Cheap thrills
Patró rítmic 1
Patró rítmic 2
MUS-E
Durant el segon i tercer trimestre els grups de tercer, quart, cinquè i sisè hem tingut classes de Dansa amb la Sònia. Hem pràcticat i après la dansa de St Jordi (moving de macaco), els nens i nenes han creat les seves pròpies coreografies i en alguns grups han mostrat danses i músiques dels seus països d'origen.
MUS-E 3r
Hem estat treballant la memòria coreogràfica i el compàs ternari amb l'estil de dansa Vals. Els nens i nenes de 3r han hagut de treballar la memòria a través de diferents dinàmiques/joc. Una d'elles ha sigut la cadena de moviments. Finalment hem utilitzat aquesta seqüència de moviments per a montar una coreografia per a dues cançons ben moderens. Una de Bruno Mars i l'altre de Rihanna.
Vals
Uptown Funk. Bruno Mars
Work. Rihanna
MUS-E 4rt
Com abans hem esmentat hi ha hagut nens i nenes que ens han mostrat músiques dels seus països d'origen. D'altres ens han mostrat un petit tast de balls inventats a casa seva
la Génesis ens ensenya un ball que ha assajat a casa seva i l'Ainhoa li dona suport artístic a l'escenari.
L'Abdul i el Kamaldeep ens apropen a les músiques que estan triomfant a Pakistan i ens ensenyen els moviments d'espatlla i braços típics de Pakistan.
L'Alae, La Rodaina, L'Ainhoa i la Idaira ens mostren una música del Marroc.
MUS-E 5è
Per grups han hagut d'inventar coreografies per a la cançó 24K Magic de Bruno Mars. L'única premisa que tenien era introduir deu moviments que la professora havia marcat. També podien afegir els que volguessin de collita pròpia. Així és com han quedat aquestes super coreografies.
MUSE 6è
Per preparar l'espectacle de final de curs la Sònia ens ha preparat una coreografia ben dinàmica de les cançons "Súbeme la radio" i "Despacito" (versió de Justin Bieber i Luís Fonsi)
Dansa Sant Jordi
Cada any per Sant Jordi el projecte MUS-E prepara un ball conjunt per a tots els nivells de l'escola. Aquest ball es presenta el dia de Sant Jordi
Aquí teniu alguns dels assajos finals abans de la diada de Sant Jordi
Gerri
Aquest darrer trimestre, com a ben merescut regal després del nostre esforç, hem gaudit de les cançons i jocs que ens ha portat un aventurer rodamons anomenat Gerard. En Gerard o "Gerri" després de particpar en diversos projectes d'animació infantil per latino Amèrica ens ha fet riure idivertir-nos amb les cançons que va anar creant durant aquesta etapa. Moltes cançons les ha reversionat al català.
En Gerri a repartit somriures i alegries pels cursos de P3, P4, 1r, 2n i 5è.
P3
En Gerri ens ha ensenyat a les trotugues com gaudir conjuntament amb petits detalls bonics i simples. Ha dedicat una cançoneta, per tots ben coneguda, a alguns nens i nenes. A veure si sabeu de quina cançó es tracta?!?!?!
P4
Cançó la la la
2n
El monstre de les galetes
Cançó Ye ye. Aquesta segur que us sonarà molt. Recordeu la "Chica Ye ye". Doncs i la nostra canalla segueix movent l'esquelet amb aquesta cançó, tot i que la lletra a patit modificacions a mans del nostre estimat Gerri.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada